Eerste sprekers bekend

sprekersRik Riezebos en Gert-Jan Hospers maken dit jaar hun opwachting op de 9e editie van het Nationaal Congres Citymarketing (NCC) op maandag 6 juni a.s. in het stadhuis van Arnhem. Het congres zal worden geopend door Herman Kaiser, burgemeester van Arnhem. Met de ‘binnenstad’ als thema, biedt NCC16 dit jaar opnieuw een boeiend programma voor iedereen die professioneel betrokken is bij citymarketing.

De merk-waardige stad

Steden kunnen vaak nog veel leren over hoe je je als merk moet profileren. Bij city branding gaat het niet alleen om een goed product, maar ook om het verleiden van de bewoners, bezoekers en bedrijven. Maar hoe zet je nu precies je stad als merk op de kaart? En wat is de typische dynamiek van een citybrand die een regulier merk niet heeft? Als je als stad, streek, regio of land het onderscheid wilt maken is denken vanuit je brand een must.  Rik Riezebos is een ervaren rot op het gebied van citybranding; de afgelopen jaren heeft hij veel “citybrands” geadviseerd zoals: Rotterdam, Port of Rotterdam, Schiedam, Stadsdeel West (Amsterdam), Súdwest-Fryslân, Utrecht en Zuid Limburg.

Doetinchem op ooghoogte

Gert-Jan Hospers, hoogleraar City- en regiomarketing aan de Radboud Universiteit Nijmegen en economisch geograaf aan de Universiteit Twente, geeft een presentatie over de “Doetinchemse aanpak”. Onder het motto “Doetinchem op ooghoogte” gebruikt de gemeente Doetinchem deze methode van centrumontwikkeling om de binnenstad vitaal te houden.

Waar begint de rode loper?

Bij je eigen voordeur, of bij die van je gast? Bereikbaarheid en parkeren zijn thema’s die menig raadsvergadering momenteel op het programma hebben staan. Jeroen Beelen is projectleider van het initiatief “Gastvrij Bereikbaar”, dat steden, regio’s, evenementen-locaties en evenementenorganisatoren helpt zich bewust te worden dat bereikbaarheid is een cruciaal onderdeel is van gastvrijheid en dus goed is voor ‘de business’.

Toekomstscenario’s: ‘experience city’ of ‘fun shopping at home’?

Enny van de Velden zit namens CCV in de expertgroep “The Future City Centre”. Deze groep heeft vier scenario’s geschetst voor het stedelijk winkelgebied van 2030. Wat is de impact van deze scenario’s op uw stad of regio?

In de komende weken worden meer sprekers en onderwerpen op NCC16 bekend gemaakt.

Klik hier indien u zich wilt inschrijven voor NCC16! De kosten voor het NCC bedragen € 250 (exclusief btw).

Voor vragen en/of meer informatie kunt u mailen naar info@nationaalcongrescitymarketing.nl of met Noémi van de Pol, via tel: 020-3457554.

Volg ons ook op Twitter via @NCCENL en gebruik #NCC16.

Wij hopen u 6 juni in Arnhem te ontvangen!

Categories: Uncategorized